kolmapäev, märts 14, 2012

Mäeinsenerigraafika

Suurema osa oma elust olen joonestanud Windowsis Autocadiga, aga nüüd tahtsin proovida kas ja kui hästi on võimalik joonestada Linux-s. Selleks läksin tagasi oma ülikooli aastate algusesse ja otsisin välja Mäeinsenerigraafika ja Arvutigraafika I kursuse materjalid. Edusamme saab näha siin blogis ning soovi korral saab harjutusi ka järgi teha.
Katsetavaks joonestusprogrammiks valisin vabavaralise CAD programmi LibreCAD.

From Mäeinsenerigraafika

Nagu eelpool mainitud on minu Mäeinsenerigraafika sümbioos TTÜ-s mäetehnika (nüüd geotehnoloogia) õppesuunal õpetatud Mäeinsenerigraafikast ja praegu õpetatavast Arvutigraafika I õppeainest (õpetatakse ehitajatele).
Iga postitus koosneb kahest osast: tekst ja video.
Teksti osas toon ära tähtsamad käsud ja nende funktsioonid. Videos saab nähe kuidas ülesande lahendasin.
LibreCAD-i saab kasutata enam levinud arvutiplatvormidel (Linux, Mac, Windows).

Kui küsida miks ma seda teen siis selleks, et anda vabavara tarkvara kasutajatele sama abi, mida olen mina saanud ja et riiulid saaks vanadest õppematerjalidest puhtaks.

Harjutused ilmuvad siia blogisse ja Youtube ajapikku. Videod tulevad tummfilmina. Sedasi saavad videost aru ka väljaspool Eestit asuvad inimesed.

Joonestamise kohta üks hea vanasõna:
"If we hear, we forget; if we see, we remember; if we do, we understand."

NB! 3D pildid on illustreeriva eesmärgiga, et oleks lihtsam tasapinnalisest joonisest aru saada.
From Mäeinsenerigraafika

From Mäeinsenerigraafika

From Mäeinsenerigraafika

Kommentaare ei ole: